Varukorg
Rabatt:
0,00 SEK
MiniLyx drivs av Camilla Pettersson, enskild firma, med organisationsnummer (personnummer) 19690114-3922.
Beställning och avtal
När du som kund gör en beställning hos MiniLyx skickas en orderbekräftelse automatiskt via e-post utan manuell översyn. Inom kort sker en manuell kontroll och om en felaktighet i ordern uppstår kontaktar vi dig. Om vi inte kontaktat dig inom 48 timmar uppstår ett bindande avtal. Vi förbehåller oss rätten att neka köp utan att behöva ange skäl.
Priser
Alla priser anges i SEK inkl. 25 % moms (12 % för mat). Priset som gäller är det som angivits den dag kunden gör sin beställning. Priset kan komma att ändras när som helst utan avisering. Fraktkostnad och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet. MiniLyx webshop är enbart anpassad för den svenska marknaden.
Om en produkt visas till ett uppenbart felaktigt pris kontaktar vi dig och vi förbehåller oss rätten att korrigera priset. Du kan då välja att betala mellanskillnaden eller avbryta köpet mot full återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i marknadsföring, nyhetsbrev och annan kommunikation.
Bilder
Vi använder både tillverkarens och egna bilder. Vi reserverar oss för att produktinformation på hemsidan kan vara felaktig på grund av tryckfel eller tekniska fel. Färger, material och utseende kan också avvika på grund av bildkvalitet eller skärminställningar.
Betalning
Betalning sker via Swish
Rabattkoder
Har du en rabattkod anger du den i kassan. Rabattkoder kan inte kombineras och gäller normalt inte på redan nedsatta varor. Det är inte tillåtet att sprida rabattkoder i exempelvis sociala medier om det inte tydligt framgår från oss. Om en otillåten rabattkod används förbehåller vi oss rätten att neka användandet och kontakta dig för avbeställning eller justering av ordern.
Frakt
Fraktavgiften framgår i kassan innan du bekräftar din order. Normal fraktavgift är från 59 kr, men kan ändras utan avisering. Vid köp över 599 kr är frakten fri (gäller ej hemleverans eller företagsleverans). Vi levererar endast inom Sverige. För leverans krävs korrekt namn (som på legitimation), adress och mobilnummer. Felaktiga uppgifter kan innebära extra kostnader från 100 kr.
Leveranstid
Normal leveranstid är 1–3 arbetsdagar från order. Vid avvikelse kontaktar vi dig via e-post. Du har rätt att annullera ordern om leveranstiden inte passar. Vid delleverans står MiniLyx för eventuell extra fraktkostnad. Du får e-post när varan skickats. Har du inte fått din leverans inom 4 dagar efter avisering, kontakta oss på [email protected].
Vi reserverar oss för saldofel och har rätt att annullera ordern om produkten inte finns i lager.
Transport
MiniLyx ansvarar för varor som skadas eller försvinner under transport till kunden. Kunden ansvarar för varor som skadas eller försvinner vid retur till MiniLyx. Transportskada ska omedelbart reklameras till distributören.
Outlösta paket
Paket ligger kvar hos ombud i 7 dagar. Ej uthämtade paket returneras till oss och vi debiterar 250 kr inkl. moms. Detta gör vi för att täcka våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering. Observera att ej uthämtade paket inte gäller som ångerrätt.
Garantier och reklamationer
Vi följer tillverkarens garantier. Du har tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
Vid felaktig eller defekt vara kontakta oss omedelbart på [email protected] .Bifoga bilder för snabbare hantering. Reklamationer kan ej hanteras via sociala medier. Ersättningsleveranser sker utan kostnad för dig. Varor som returneras mot postförskott/efterkrav löses ej ut.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från mottagen leverans.
Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om varan har hanterats mer än vad som krävts för att undersöka dess egenskaper och funktion. Originalförpackning bör medfölja men originalförpackningen får inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas.
Skicka returen med en notering om ordernummer. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 10 dagar efter det att vi har återfått varan. Återbetalning sker alltid på samma sätt som du gjort din betalning. Du kan tex inte ge oss ett bankkontonummer och be oss återbetala dit.
Du som kund står själv för returfrakten. Vi kan erbjuda dig en retur-fraktsedel som kostar från 59 kr. Kontakta oss via e-post med ditt ordernummer så svarar vi dig med en qr-kod du visar för Postnord eller dess ombud. Din fraktsedel skrivs därefter ut på plats.
Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi mottagit och godkänt returen till vårt lager.
Du kan även välja att returnera på annat sätt men retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
Tänk på att det är du som ansvarar för att din försändelse kommer fram hel till oss. Packa därför gärna varorna extra noggrant så att de inte skadas under transporten och vi rekommenderar dig att skicka försändelsen spårbart. Använd gärna samma emballage som du tog emot varan.
Ångerrätt gäller ej för företagskunder.
Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss via e-post [email protected] så hjälper vi dig på bästa sätt.
Returadress:
MiniLyx
c/o Camilla Pettersson
Larmvägen 16D
25421 Helsingborg
Byten:
Om du vill byta en vara lägger du en ny order på vår hemsida www.minilyx.se på den vara du istället önskar och returnerar den oönskade varan till oss.
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifts- och Anti-spam policy
Genom att handla hos MiniLyx accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller sprider aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
MiniLyx är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och Swish.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. Det fraktbolag vi samarbetar med är i dagsläget Postnord men detta kan utan förvarning komma att ändras.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Get A Newsletter för utskick av nyhetsbrev. E-post kan skickas ut ca 2 veckor efter lagd order som en återkoppling till den lagda ordern. Detta är ett engångs e-post och ska inte förväxlas med Nyhetsbrevet.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
MiniLyx är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.